last update 1 Jul. 2001

American Cars Meeting at Grancia.

  6月10日(日)に某所で行われたアメリカンカーズミーティングに
出展しました。
 雨で残念でしたが、たくさんの人が賞賛してくれました。表彰を
受けトロフィーも頂きました。賞の名称は"The Best '80-'90 Car"
で、表彰式でお立ち台にあがり、イタリア語で挨拶をしました。
 「どうもありがとう。イタリア語が上手に話せなくてごめんなさい。
もう1台日本に持っています。今ミラノに住んでいて、これをスイ
スから輸入しました。帰国するときに日本に持ち帰ります。」
 という内容を話しましたが、ちゃんと理解してくれたのか、ちょ
っと疑問(笑)。
 表彰の後、別の方々の表彰を様子を見に行ったところ、話し
かけてくる人が、なんと日本語をしゃべることのできる人でした。
日本(福岡)に住んでいたことがあって、英語の講師をしていた
とか、MGBに乗っているのだそうですが、アメ車好きの友人と
来ていたのだそうです。現在メールのやりとりで仲良くなってい
ます。イタリア語教えてもらえると良いな(笑)。

 Pictures from American Cars Meeting at Grancia 10 July.
It is rain but many people looked my DeLorean. I received
the Trophy of "The Best '80-'90 Car" and I made a speech
in Italian on the stage. As this,
 "Thank you very much, but I can't speak well in Italian.
I have another DeLorean in Japan. Now I am living in Milan.
I bought this car from Switzerland and I will bring it to Japan
when I have to back to there". I said this in Italian but I don't
know if they understand what I said or not.



雨でびしょびしょ。雨が上がった時、タオルで拭き上げましたが、また降り出
してしまいました。小やみになるとドアを開け、激しくなると閉める、を繰り返
しました。

It was rain but sometime it stopped. I cleaned my car when it stops raining,
but again it started raining. When raining hardly I close the doors but
when stops I opened the doors to show.
.

後ろから。向こうにはコルベットやトランザムが...。実にアメリカンな光景でし
た。新旧様々なアメ車が集まりました。本場アメリカや日本に負けないカス
タムやきれいなオリジナルまで...。雨で100台ほどでしたが、晴れると300
台ほど、集まるのだとか...。来年もここにいればもう一度参加できるのに....。

There are many american cars new and old, customized and very original.
There are about 100 cars this day but some one said if the weather is
fine it would be 300 cars get together.


雨にも関わらず、いつものようによく囲まれました。

Although raining many people looked my DeLorean.


お昼頃、雨が激しくなり、屋根付き駐車場へ避難。ここにもたくさんのアメ車
が来ていました。写真にはないですが、'70代のオリジナル、バラクーダが3
台並ぶ場面も。そうそう、気になっている'71BOSS351なんてのも来ていた。
雨でもこれだけ集まるのですから、晴れたらきっとすごいのでしょう。ヨーロッ
パでもアメ車フリークはたくさんいるんですね。

About at noon, it started raining very hard so I moved to roofed parking.
After this, I was noticed that I will receive the trophy from the staff.



BACK TO DOC HOME PAGE